Ik heb een defect product

Hier vindt u meer informatie over de procedure van een defect product binnen de garantieperiode.


Het is niet altijd onoverkomelijk, maar wel vervelend als een product niet meer naar behoren werkt.

Indien uw product defect is geraakt binnen de garantieperiode, kunt u het product naar AnimalstoreXL retourneren. Volg hieronder de instructies om uw product aan te melden voor retour. Deze instructies staan ook vermeldt achter op uw pakbon. Op het moment van binnenkomst trachten wij uw retour binnen 14 dagen af te handelen.

Retour instructies:

Gelieve eerst uw defect te melden via service@animalstorexl.nl. Wij nemen vervolgens contact met u op over de verdere afhandeling van uw retour.

Nadat u van AnimalstoreXL akkoord heeft gekregen voor het retourneren gaat u als volgt te werk:

  1. Log in op uw account (heeft u geen account, klik op wachtwoord vergeten, uw e-mailadres is onthouden);
  2. Klik op mijn bestellingen in uw account;
  3. Bekijk uw bestelling;
  4. Klik op artikelen retourneren en selecteer uw opties;
  5. Vermeld in of op de doos altijd uw ordernummer (ORDA-----). Bij het ontbreken hiervan loopt u retour vertraging op.

Let op:

  • Glasbreuk is altijd uitgezonderd en valt nooit onder garantie. 
  • Stuur uw retour niet op zonder deze eerst aangemeld te hebben.
  • Maak gebruik van de omdoos waarin uw bestelling is verpakt. 
  • Schrijf, plak of sticker niet op de originele verpakking.
  • Zendingen die niet voldoende gefrankeerd zijn, worden niet door ons geaccepteerd.
  • Bewaar uw verzendbewijs. U bent verantwoordelijk voor de terugzending naar AnimalstoreXL.
  • Bij blijken van een niet-defect product worden er verzendkosten in rekening gebracht, alsmede eventuele onderzoekskosten.
  • Mocht niet aan de richtlijnen worden voldaan, dan behouden wij het recht de retourzending te weigeren of om slechts een gedeelte van het aankoopbedrag te vergoeden.

Richt uw retour aan:

AnimalstoreXL
t.a.v. Garantie en Retouren
Bedrijvenweg 2
4793SK Fijnaart
Nederland